تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با «رویداد۲۴»

احمدی‌نژاد می‌آید یا نمی‌آید؟ | امیری‌فر: هم می‌آید و هم نامزد پوششی می‌آورد | با دو نفر صحبت کرده که در صورت پیروزی، معاون اول آن‌ها شود

به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق با دو بار ردصلاحیت هنوز برای حضور در انتخابات اشتها دارد. افراد نزدیک به او می‌گویند در حال سبک‌سنگین‌کردن اوضاع است. عباس امیری‌فر که زمانی امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری در دوره احمدی‌نژاد که حالا از او فاصله گرفته است می‌گوید او تصمیم قاطع برای حضور در انتخابات دارد.

احمدی‌نژاد می‌آید یا نمی‌آید؟

رویداد۲۴ | امیرحسین جعفری: انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام، تمامی جریانات سیاسی را به تکاپو انداخته است. اصلاح‌طلبان نگران ردصلاحیت و اصولگرایان نگران تضاد‌های درونی‌اند. در این بین محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی هم برای خود سهمی در این صحنه می‌بینند اما هنوز مشخص نیست چه رفتار انتخاباتی از خود نشان می‌دهند.

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، درباره رویکرد شورای نگهبان در این دوره از انتخابات به «رویداد۲۴» می‌گوید: در طول تاریخ انقلاب این اولین بار است که یک رئیس جمهور پس از سه سال فوت می‌کند و می‌شد در عملکرد او نظر قطعی داد. پیش‌بینی من از انتخابات این است که تمام چهره‌های سیاسی به صحنه می‌آیند. حتی احمدی نژاد هم می‌آید. در گام بعدی شورای نگهبان نسبت به گذشته سخت‌تر برخورد می‌کند. الان شرایط فرق می‌کند و عده کمی تأیید صلاحیت می‌شوند. به نظر من باید فضا باز شود تا مشارکت ۴۰ میلیونی رقم بخورد.

او می‌افزاید: اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت می‌شوند منتهی یک نفر تأیید می‌شود. برخی از افراد مانند همتی و پزشکیان تأیید می‌شوند.

وی در ادامه درباره کاندیدای جبهه پایداری اشاره می‌کند: حضور جبهه پایداری در انتخابات خطرناک است. چون این‌ها تفکراتشان ناشی از محصولی و احمدی‌نژاد و انجمن حجتیه است، منزوی می‌شوند. جلیلی باید از جبهه پایداری اعلام برائت کند. پیش‌بینی من این است که بعد از اینکه قالیباف رئیس مجلس شد که قطعاً این اتفاق می‌افتد، تمرکز بر ایشان بیشتر می‌شود. قالیباف باید نقاط ضعف خانواده‌اش را بپوشاند و از تجربه آقای هاشمی استفاده کند. در این صورت رأی ایشان بالا می‌رود. من حتی قبل از اینکه رئیسی کاندید شود، نظرم روی آقای قالیباف بود.


بیشتر بخوانید: سناریوهای انتخابات پسارئیسی | انتخابات بعدی مانند سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود یا بازی تغییر کرده است؟


وی در رابطه با موضع میانه‌رو‌ها و لاریجانی در انتخابات می‌گوید: لاریجانی هنوز متزلزل است؛ چون دوره قبل رد‌صلاحیت شد، این دوره هم ردصلاحیت می‌شود و شورای نگهبان درباره او تجدیدنظر نکرده است. مقام معظم رهبری از خیلی افراد دلجویی می‌کنند اما به معنای تأیید صلاحیت آن افراد نیست.

امیری‌فر درباره شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: احمدی‌نژاد یک تیم هم برای انتخابات چیده و در حال تولید یک سریال تکراری است. او ممکن است روشی پیاده کند که دوره‌های قبل اجرا نکرده بود. ممکن است دو نفر را به عنوان پوششی بیاورد که اگر تأیید شدند و رأی آوردند، معاون اول آن فرد شود. البته احمدی‌نژاد به صورت علنی، قبل از انتخابات پشت این افراد نمی‌ایستد. او پنهانی با عده‌ای صحبت کرده است تا این ایده را پیاده کند اما نام آن افراد را نمی‌دانیم. چون احمدی‌نژاد رهبری را قبول ندارد، قطعاً ردصلاحیت می‌شود. احمدی‌نژاد روز آخر ثبت‌نام به وزارت کشور می‌رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
0
1
امیری فر وجدانن کلی بدوبیراه توی ذهنمه که دون شان من هست بخوام خدمتتون حواله کنم. فقط همینقدر بگم که ذهن بیماری داری عزیزم و متاسفم برای تو و اون جماعتی که پشت سرت نماز میخو.ندن!!!!
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
0
حق دفاع
ايرانيان ستمدیده بود
عدالت حق ایران بود
حرف خدا درست بود
غیرتمندی و شرف
جام زهر
عدالت حرف خدا اجرا نشد
کیهان 1376
تشکر صدام تجاوزگر ناموس
از مهمان نوازی قوم ریاکار
اگر جانباز غیرتمندی
از قوم منافق زن مگیر
........
ايرانيان
ملت غیرتمند
دانایی و معرفت
نظرات شما